מימוש זכויות רפואיות

שקמה סיוע
שקמה סיוע

מימוש זכויות רפואיות

מימוש זכויות רפואיות

מימוש זכויות וזכויות רפואיות הינו כלי מרכזי במערך הבריאות המעניק עזרה לנפגעי מחלות, ליקויים רפואיים, תאונות או פציעות.

זכויות רפואיות נועדו לספק הגנה לאנשים החווים שינוי במצבם הבריאותי. בעת שינויים המשפיעים על ירידה בתפקוד היומיומי, תלות בזולת, פגיעה בכושר העבודה ועוד.

בנוסף לפיצוי כספי במסגרת מימוש זכויות ניתן לקבל הטבות והקלות בפטור ממס, רכישת רכב, רכישת רכב וכן הלאה.

המהירות בה תפעלו למימוש הזכויות הרפואיות שלכם תשפיע על שגרת חייכם לאחר מחלה או פציעה.

אנו מאמינים כי מימוש זכויות רפואיות היא הזכות הבסיסית של כל אדם לקבל את הטיפול והדאגה למצבו הרפואי לו הוא זכאי. 

בעת בעיה רפואית, אם זה נובע ממחלה, פציעה או תאונה המציאות משתנה ללא היכר. השינויים עשויים להשפיע עליכם במקום העבודה והפרנסה, על התפקוד היום יומי ועד לתלות בעזרת הזולת.

תהליך מימוש זכויות רפואיות יקל עליכם בהמשך הטיפול הרפואי ובהיבט הכלכלי ויעניק לכם אפשרות לבחור בשירותים הרפואיים המיטביים.

אנשים רבים אינם מודעים לזכויות הרפואיות להם הם זכאים. זכויות אלו מקנות פיצויים כספיים בסכומים גבוהים, הטבות במס והכרה בדרגת נכות שתעניק להם קצבה כספית בגין נכות לכל החיים.

כאשר אדם נתקל בבעיה רפואית, כדאי לפנות למומחים בתחום זה כדי לקבל הכוונה ולמצות את כלל הזכויות שלו.

 

מימוש זכויות רפואיות להגנה ורווחה כלכלית 

זכויות רפואיות מטבעם נועדו להגן על המבוטחים במקרה של שינוי במצבם הרפואי.

מימוש זכויות רפואיות נותן מענה במקרים של:

  • אובדן כושר עבודה
  • מחלה
  • פציעות
  • נפגעי תאונות
  • בעיה נפשית
  • מצב סיעודי
  • תאונות עבודה
  • נכות
  • ניידות
  • תאונות אישיות 

 

תהליך מימוש זכויות רפואיות שונה מאדם לאדם, ההליך מותאם באופן אישי בהתאם למצב הבריאותי והתפקודי. ביצוע ההליך בצורה מקצועית ויסודית תורם רבות לסיום מהיר של ההליך ולקבלת הכספים המגיעים לכם.

לצורך הכרה בבעיה רפואית לעניין מימוש זכויות רפואיות חלה חובת ההוכחה על הנפגע. מחשש להונאה, חברות הביטוח ורשויות המדינה נוטות להערים קשיים בעת מימוש זכויות.

בפניה למימוש זכויות רפואיות יש חשיבות לליווי מומחים מהתחום בכדי למקסם את כלל הזכויות שלכם. במקרים רבים נחשפנו למבוטחים אשר איבדו פיצויים בסכומי כסף משמעותיים עקב חוסר מודעותם.

אנו מזמינים אותכם לעבור יחד איתנו את תהליך מימוש הזכויות הרפואיות שלכם. אנחנו בטוחים שנצליח למצות עבורכם את כלל הזכויות המגיעות לכם כחוק.

 

מימוש זכויות רפואיות עם שקמה סיוע כולל את השלבים הבאים:

 

פגישת היכרות – בפגישה נלמד את המצב הרפואי שלכם, נסביר לכם על התהליך ונבחן את האפשרויות העומדות לרשותכם.

איסוף מידע רפואי – נסייע לכם לאסוף את האישורים והמסמכים הנדרשים לצורך בניית תיק ביטוחי יסודי ומקצועי.

בניית תיק רפואי – נגבש את כלל המסמכים הרלוונטיים לתיק רפואי מבוסס המתאר במדויק את מצבכם.

הגשת תביעה לחברת הביטוח / גורם ממשלתי – נגיש עבורכם תביעה מוקפדת ונשמור על קשר רציף עם הגוף הרלוונטי לצמצום דחיית התביעה.

ליווי לקראת הוועדות הרפואיות / ביקור רופא – התהליך כולל ליווי לקראת כל הערכה תפקודית ו/או ועדה רפואית. הליווי כולל הכנת דוחות רפואיים, הכנת תיק רפואי מקצועי וליווי לכל אורך הדרך.

 

תהליך מימוש זכויות רפואיות הינו בגדר חובה עבור כל אדם אשר נמצא במצב רפואי חמור כמו מחלה קשה, מצב סיעודי או במצב זקנה וזקוק לעזרה מידית.

ליווי בתהליך מימוש זכויות רפואיות על ידי חברה המתמחה בנושא מסייעת לאנשים המתמודדים עם בעיה רפואית להכין את התיק באופן מקצועי, תמנע עיכובים ותזרז את קבלת כלל הזכויות שלכם באופן מיטבי ומהיר.

בדיוק בשביל זה אנחנו כאן – שקמה סיוע.

אנחנו מכירים את הנושא מקרוב ויודעים כיצד להתמודד מול חברות הביטוח וביטוח לאומי ומבטיחים להעניק לכם ייצוג הולם במימוש זכויותיכם הרפואיות.

סובלים מבעיה רפואית? סביר להניח כי הטיפול ועלויות הטיפול הדרושות מכבידות עליכם.

מימוש זכויות רפואיות יקל עליכם ועל המשך מתן טיפול יעיל ומסור ליקירכם. המכשולים הבירוקרטיים הצפויים לעמוד בדרככם עלולים להערים קשיים רבים ואף מפח נפש.

חוששים להתנהל לבד מול המבטחים בזמן שהנכם נדרשים לטפל ביקירכם? זה הזמן לפנות לגורם רשמי שיפעל עבורכם – לממש את הזכויות הרפואיות המגיעות לכם.

 

גורמים למימוש זכויות רפואיות

גיל מבוגר וזקנה

כאשר אדם מגיע לגיל זקנה גורמי הסיכון עולים בהתאם לגיל. התפתחות מצבים רפואיים ו/או פיזיים עלולים להוביל אותנו לתלות באדם נוסף שיטפל בנו. כאמור- הגעה למצב סיעודי עשויה להקנות זכאות לקבלת גמלת סיעוד.

קשישים אינם שכבת האוכלוסייה היחידה החשופה לסיכון להגעה למצב סיעודי. לכן, קיים צורך גם בפוליסת ביטוח סיעודי בגיל צעיר וגם בפוליסת ביטוח סיעודי לילדים.

מחלה קשה

מחלות קשות עלולות להוביל לאובדן כושר עבודה ולמצב סיעודי, אם באופן זמני ואם קבוע.

מחלה קשה יכולה לפגוע בכל אדם, בכל שכבת גיל – מקטן עד גדול. למרבה הצער, בפעמים רבות המחלה עלולה להוביל את האדם למצב סיעודי עקב טיפולים הנלווים למחלה ופוגעות ביכולת התפקוד היומיומית עד כדי הגעה למצב סיעודי. לכן חשוב מאוד מבעוד מועד לבטח בפוליסת ביטוח סיעודי ומחלות קשות כבר בגיל צעיר וגם בכיסוי ביטוח סיעודי לילדים.

אירועים פתאומיים

בני האדם יכולים לחיות את חייהם ללא שום אירוע רפואי וטוב שכך.

לעיתים מתרחשים אירועים פתאומיים ללא כל גורם סיכון מוקדם כמו אירוע לבבי או אירוע מוחי לאנשים בכל שכבות הגיל. בעידן שאנו נמצאים היום, של אורח חיים אינטנסיבי ומלא בסטרס קיימת פגיעה לא מבוטלת של אירועים פתאומיים גם בגילאים צעירים מבעבר. בעקבות האירועים, אדם מאבד את יכול השתכרותו ועלול להגיע למצב סעודי לתקופה זמנית או לצמיתות.

שינוי מצב בריאותי / תפקודי עקב ניתוח

אדם יכול להגיע לאבד את כושר העבודה ולהיות תלוי בעזרת הזולת בעקבות ניתוח מסוים. מצב זה יכול להגיע כחלק מתופעות הלוואי הידועים מראש והינו חלק מתהליך ההחלמה של המטופל. במקרים אלו המטופל יתקשה לבצע פעולות בסיסיות באופן זמני ועלול להיות מוגבל בתפקוד שלו לעומת השגרה לפני הניתוח, בשל כך הוא יידרש לסיוע רפואי וכלכלי לאורך תקופה זו. במקרים אחרים תתכן הגעה למצב סיעודי בעקבות ניתוח שכשל או סיבוכים שמקורם בניתוח.

תשישות הנפש

לא רק מגבלות פיזיות עלולות להכניס אנשים למצב רפואי בו הם זכאים למימוש זכויותיהם הרפואיות. במקרים של מוגבלויות קוגניטיביות או מנטאליות ניתן לממש את הזכויות הרפואיות של החולה. דוגמה לכך היא תשישות נפש אשר הינה תוצאה של פגיעה שאינה פיזית אלא קוגניטיבית. אדם עשוי להיות מוגדר נכה או במצב סיעודי בגין תשישות הנפש, גם כאשר, לכאורה, הוא מסוגל לבצע את אותן שש הפעולות שנבדקות במבחן ADL. במקרה כזה, יעלה הצורך להוכיח את מצב תשישות הנפש של האדם באמצעות אישור רופא שמומחיותו היא בתחום בריאות הנפש. אנשים תשושי נפש המוגדרים במצב סיעודי יכולים לסבול מבעיות קשות בהבנה, מירידה משמעותית ביכולותיהם האינטלקטואליות, מפגיעה משמעותית בזיכרון שלהם לטווח הארוך ו/או לטווח הקצר, מחוסר אוריינטציה וכן הלאה.

 

אם אתה נמצא מול רופאים שקובעים את זכאותך, אתה צריך את צוות המומחים שלנו.

אנחנו בונים עבורך את התיק הרפואי בהתאמה לזכאות האפשרית מכלל הגופים. אנחנו מעיריכים את מצבך הרפואי, מכינים את התיק הרפואי שלך ומלווים אותך במקצועיות בכל התהליך.

המטרה שלנו, להבטיח שאתה מקבל את הטיפול הרפואי המיטבי תוך כדי מימוש מלוא זכויותיך הרפואיות.

אל תתנו למחסומי הבירוקרטיה למנוע ממכם את זכויותיכם!

מאמרים אחרונים מהמגזין שלנו

אנו מתמחים עם הגופים הבאים

לקבלת ייעוץ ראשוני בחינם

או השאירו פרטים

ההתמחויות שלנו

אולי יעניין אותך

לבדיקת זכאות בחינם