מדוע קשישים רבים אינם תובעים את פוליסת הביטוח הסיעודי?
קצבת סיעוד הינה אחד הפרמטרים החשובים לסיוע בטיפול החולה הסיעודי. לצערנו, חלק גדול מהאוכלוסייה הזקוקה והזכאית לכך אינה תובעת את הקצבה מהחשש להיתקל בחומות הבירוקרטיה, חוסר מודעות לקצבה הזו מעבר לקצבה המגיעה על פי חוק מביטוח לאומי ובעיקר החשש מתהליך ארוך ומסורבל.
אדם אשר היה מבוטח בביטוח הסיעודי במשך השנים בהן היה בריא, יהיה זכאי לתבוע את חברת הביטוח בהגיעו למצב סיעודי. תביעת הביטוח הסיעודי תעניק למבוטח מרווח נשימה כלכלית עבור הטיפול המורכב. את קצבת הסיעוד ניתן לתבוע במקביל לקצבה מהביטוח הלאומי.
“שקמה סיוע” הינה חברה שמסייעת במימוש זכויות בביטוח הסיעודי. מהיכרות עם השטח והאנשים הזקוקים לסיוע, עולה המסקנה כי חוסר המודעות בקרב הציבור לגבי הידיעה שהם מבוטחים בביטוח הסיעודי, הביטוח שהינו מתבצע באמצעות תשלום לקופות החולים או מקום העבודה שדואג לבטח את עובדיו והעדכון לגביו מתקבל פעם בשנה, בסוף השנה האזרחית.
זכאות לקצבת הביטוח הסיעודי
כאשר אדם מגיע למצב סיעודי והוא אינו מודע לביטוח בו הוא מבוטח ושילם במשך שנים. סביר להניח שהוא יתבע רק את הקצבה המגיעה לו מביטוח לאומי ואילו הכספים שמגיעים לו על פי חוק ישארו בידי חברות הביטוח.
הביטוח המדובר, מעניק קצבה למשך חמש שנים ובנוסף גם ניתן לתבוע את הביטוח רטרואקטיבית. סכומי הכסף אשר ינתנו למשך חמש השנים, כל עוד המבוטח נמצא במצב סיעודי. סכומי הפיצוי מהביטוח הסיעודי יכולים להגיע לסכומים גבוהים מאוד של עד כחצי מיליון שקלים.
לשקמה סיוע חשוב שתשמרו על הזכויות המגיעות לכם ותקבלו את הכספים המגיעים לכם. הקושי בטיפול בחולה סיעודי הינו כבד וחשוב להיות מודעים לכל עזרה, כספית ופיזית המגיעה לכם.
בשקמה סיוע, יניחו לפניכם קודם כל את הדברים שחשוב שתדעו ותהיו מודעים אליהם במידת האפשר. בדיקת הזכאות הינה ללא עלות וללא התחייבות. המכשולים הבירוקרטיים הצפויים לעמוד בדרך הינה המומחיות של “שקמה סיוע”. ההיכרות של הצוות עם הנושא הכאוב והקשה של התמודדות עם בן משפחה חולה סיעודי הביאה את “שקמה סיוע” להיות המומחים בתחום בכל הקשור לתביעות הסיעוד.
איך “שקמה סיוע” תסייע לכם במימוש הזכויות בתביעת הסיעוד?
אדם המוגדר “סיעודי” עקב אירוע שעבר אשר אינו מסוגל לבצע פעולות יומיומיות בסיסיות ובשל כך נזקק לעזרה של אדם נוסף ולהשגחה צמודה. כדי להוכיח את אי מסוגלותו של אדם לבצע פעולות אלו, הוא נבדק על ידי רופא במבחן ADL. מבחן זה משקף את מצבו הרפואי של אדם והוא מתבצע על מנת לבדוק את רמת התלות של האדם והאם הוא מסוגל לבצע את הפעולות הבסיסיות או לא.
רבים מהחולים שמגיעים לשלב הזה מביעים חשד מן הבדיקה הזאת. מצד אחד החולה לא רוצה להצטייר כ”נזקק” ומנסה לעשות יותר ממה שהוא באמת מסוגל. חשוב להבין את המצוקה הזו והחשש מבושה או השפלה. היא איננה צריכה להתקיים מאחר והזכות הבסיסית של אדם שמוגדר סיעודי יכולה להיפגע בקבלת הזכויות והכספים המגיעים לאותה חולה סיעודי.
הכנה נכונה לבדיקה והרגעת החששות מהבדיקה לחולה סיעודי תסייע מאוד. ההכנה למבדק הרפואי נועדה על מנת לעבור את הבדיקה בנעימות ובשיקוף המצב הרפואי של החולה. בשקמה סיוע דואגים להסביר ולהציג שלב אחרי שלב את השתלשלות הבדיקה תוך השמת דגש על הדברים החשובים במהלך הבדיקה מבלי לפגוע בכבוד החולה ושמירה על הזכויות שלו. כך תוכלו להיות בטוחים שהבדיקה הינה לטובתכם ואין חשש מפני הלא נודע.
מלחמות בירוקרטיה
כשמדברים על בירוקרטיה לרוב אנשים נרתעים, מתחילים לחשוב על הטופסולוגיה ועל הכאב ראש הנלווה לכך. בנושא רגיש כמו תהליך תביעת ביטוח סיעודי, שמכיל טפסים, אישורים ועוד קצת טפסים זה נשמע מתיש ויש רבים שמרימים ידיים. ברוב הפעמים הסביבה של החולה הסיעודי היא שדואגת לטפל בכך. אותה סביבה חווה קושי רב מנטלי והבירוקרטיה לא מוסיפה לכך אור.
ניתן להפחית את העומס הזה אם נעזרים באיש מקצוע שמומחה בטיפול בתביעות סיעוד. היכולת לקבל סיוע בהגשת הטפסים, השיחות וגם, תמיכה נפשית יכולה לעזור מאוד בתקופה הזו. בעזרת צוות מומחה שיודע לטפל בכל שיחת טלפון עיקשת מגוף בירוקרטי ולמלא כל טופס שצריך, בני המשפחה של החולה הסיעודי יכולים להיות בראש שקט ולהקדיש את הזמן הזה פשוט להיות לצד החולה ולתת לצוות מומחים למקסם את סיכוי ההצלחה בתביעת הסיעוד.